środa, 30 grudnia 2015


Witam,

Poznałam na ostatnich zajęciach bardzo ciekawą metodę efektywnego uczenia, mianowicie zapamiętywanie za pomocą skojarzeń. Nieświadomie korzystałam z tej metody już w czasach podstawówki gdy ucząc się nudnej historii przyszła moja pomocna siostra i poradziła mi spróbować czegoś co urozmaici moje zmagania z tym tematem. Do dziś pamiętam jak razem ze mną rysowała na kartce żołnierzyki, zamki i cyfry które kojarzyłam z jakimiś przedmiotami. Ten i kilkanaście innych sprawdzianów zaliczyłam na bardzo dobre oceny. Wydaje się to dziecinne jednakże do dziś zdarza mi się narysować coś obok notatek. Oczywiście przedstawiam w postaci rysunku tylko słowa które mam ciężko zapamiętać a nie każde po kolei. Według mnie metoda nie jest ważna jednak ważniejsze jest to abyśmy zapamiętali to co chcemy zapamiętać. 

Poszukując nowych metod trafiłam na wykład który prowadził Marcin Kowalczyk, na żywo dnia 17.12.2015r o godz. 20:00. Wykład ten dotyczył technik pamięciowych. Oprócz krótkiej historii swojego życia opowiedział o tym co wpływa na zapamiętywanie oraz w jaki sposób można skojarzyć dane słówko. Z negatywnych czynników przytoczył miedzy innymi alkohol, kofeina oraz największe uzależnienie czyli cukier. Oglądając tego typu dokumenty zawsze mamy duże szanse wyciągnięcia chociaż jednego zdania które w późniejszym czasie może być bardzo przydatne.
W trakcie oglądania tego wykładu doszłam do jednego bardzo ważnego wniosku. Każdy kto chce coś osiągnąć musi nad tym pracować, bo tylko ciężka praca przynosi efekty. 

Pozdrawiam,
Sylwia M. :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz