poniedziałek, 14 grudnia 2015

Jak efektywnie się uczyć



Ciężko nam się zabrać do nauki, zawsze mamy jeszcze czas lub wiele lepszych rzeczy do zrobienia, prawda ? Kiedy zbliża się termin zaliczenia lub egzaminu , siadamy do książek , no i powtarzamy do znudzenia materiał, ale jakoś większość z tego co usiłujemy zapamiętać ulatuje gdzieś z głowy.
Ja postanowiłem na studiach uczyć się systematycznie, kiedyś czekałem do ostatniej chwili, nawet maturę tak zdałem, ale systematyczna nauka, małymi partiami materiału, plus pozytywne nastawienie do przedmiotów, daje lepsze wyniki. Każdy ma jakieś ulubione przedmioty i takie, których nienawidzi , postanowiłem, że polubię wszystkie, staram się dzielić materiał, stosować przerwy w nauce, musimy zrozumieć to czego się uczymy, ja uczę się 30 min , potem 5 min przerwy itd. Dzięki przerwą w nauce , uczymy się lepiej, tuż po przerwaniu nauki lewa i prawa półkula mózgu zaczynają "porządkować" zapamiętane informacje na poziomie podświadomym . Kolejną sprawą są powtórki przerobionego materiału, pierwsza najlepiej 10 min. po zakończonej nauce, druga po 24 godzinach    ( zanim zapomnimy 80 % z tego, czego uczyliśmy się dzień wcześniej ), trzecie powtórka tydzień po, a czwarta za miesiąc. Efektywna nauka , to spokój, wyeliminowanie stresu , ja staram się wyciszyć zrelaksować i wyspać , a potem skoncentrować na danym temacie , zrozumieć i zapamiętać . Jak dotąd, działa, ale i tak wszystko zweryfikuje sesja. :)

Romek G.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz