sobota, 9 stycznia 2016

Podsumowanie



Witam

Nadszedł czas na podsumowanie metod, które wykorzystywałem do nauki.

POWTARZANIE : najważniejsza z metod wykorzystywana przeze mnie, powtórki materiału zaraz po nauce , 2 po godzinie , 3 na drugi dzień, 4 po tygodniu, 5 po miesiącu. Powtórki czasem ze znajomymi w formie quizu

RYMOWANKI : ta metoda nie przypadła mi do gustu, choć czasem niektóre pojęcia w farmie rymowanki łatwiej zapamiętać, ale używałem okazjonalnie.

MAPY MYŚLI : metoda z początku czasochłonna , ale teraz wykorzystuję ją bardzo często i bardzo mi się podoba.

ŁAŃCUCHOWA METODA SKOJARZEŃ (Ł.M.S.) : bardzo lubię tę metodę pozwala zapamiętać wiele pojęć , używałem do matematyki, na kolokwium okaże się czy słusznie :)

MUZYKA : bardzo pomaga w nauce ja stosuje głównie soundtracki filmowe.

ĆWICZENIA FIZYCZNE ; głównie bieganie , pomaga dotlenić mózg, nie zawsze mam czas , ale po wysiłku fizycznym naprawdę lepiej mi się uczy.

DIETA DLA MÓZGU : chciałem , ale nie wychodzi, brak czasu i konsekwencji :)

HAKI PAMIĘCIOWE : kolejna z metod którą stosuję, niezła , choć nie do wszystkiego.

Staram się łączyć te metody, wykorzystywać jak najczęściej , bo działają, nie ma jednej uniwersalnej metody do wszystkiego, ale systematyczne korzystanie z nich realnie pomaga w nauce.

Romek G.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz